Colored letters from the quarantine - watercolors on paper

2개월 전

WP_20150124_006.jpg

Petals of light

2  0  2 0 
watercolor on paper

image.png

Petals of light

in the time of the coronavirus a double watercolor that wishes good luck.

20200324_115223Ccc.jpg
detail

Colored letters from the quarantine.

Today I feel positive, I woke up with the sunlight that filtered through the window, an omen of a beautiful day. In Italy it is spring, as in the whole northern hemisphere and the sun seems to announce good news. After 40 days at the turn of the contagion in Italy it seems that the descent begins. The warm rays of the sun left me with a desire to express myself with joy.

20200306_192239cop.jpg
watercolor on paper my property

I had breakfast with my good Neapolitan coffee, black and strong, lit a cigarette and prepared the lesson in videoconference with Meet with my pupils aged 12/13 years. Lecturing by videoconference is very difficult, especially at the beginning.

image.png
src

You have to break that wall that exists between you, the others and the computer. After a week it became easier, because the boys need to communicate with someone older than them and who knows how to listen to them. Of adult referents, other than their parents, with whom they have a less free relationship. Even today the boys have moved me, as always, for a month we have been talking a lot, without shyness or special precautions. We try to communicate the emotions, the inconveniences of the moment, and the expectations for the AFTER!

sol.jpg
detail - watercolor on paper

All the shame and privacy for the feelings are skipped, someone cries and does not fear the mocking reaction of the companions. We meet every day with a new charge of humanity, in front of a cold and technical web cam.

grandmother-kids-laptop-dear.png
src

A whirlwind of sensations and emotions that enter and leave our consciences and make us more understanding and supportive among us. The Ministry of Education and Research has left us teachers free to teach, we can reduce the lesson time or increase it, at our sole discretion. With some classes of older students I am working on the visual communication of real experiences and their relationship on emotions.

20200306_192239cop.jpg
my watercolor on paper

Together we decided to develop some drawings on the theme of rebirth linked to spring, flowers and nature.
Consequently I wanted to paint imagined flowers, very colorful and full of beneficial light. I wish all the countries of the world affected by this epidemic to find a rebirth, cultural and ecological for a more human future as soon as possible.

WP_20150124_006c.jpg
detail

A hug with colors and light.
Armando.

20200324_115223Copy.jpg
detail

image.png

Lettere colorate dalla quarantena.

Petali di luce ai tempi del coronavirus un doppio acquarello che auguri fortuna.

Oggi mi sento positivo, mi sono svegliato con la luce del sole che filtrava dalla finestra, presagio di una bellissima giornata. In Italia è primavera, come in tutto l'emisfero boreale e il sole sembra annunciare delle buone notizie.
Dopo 40 giorni a curva del contagio in Italia sembra che inizi la discesa. I raggi caldi del sole mi hanno lasciato addosso una voglia di esprirmi con gioia.

Ho fatto colazione con il mio buon caffè napoletano, nero e forte, acceso una sigaretta e ho preparato la lezione in videoconferenza con Meet con i miei alunni di età 12/13 anni. Fare lezione in videoconferenza è molto difficile, soprattutto all'inizio. Devi rompere quel muro che esiste tra te, gli altri e il computer.

Dopo una settimana è diventato più facile, perchè i ragazzi hanno bisogno di comunicare con qualcuno più grande di loro e che sappia ascoltarli. Dei referenti adulti, che non siano i loro genitori, con i quali hanno un rapporto meno libero.

Anche oggi i ragazzi mi hanno emozionato, come sempre, è da un mese che parliamo molto, senza timidezze o precauzioni particolari. Tentiamo di comunicare le emozioni, i disagi del momento, e le aspettative per il DOPO!

Sono saltate tutte le vergogne e la privacy per i sentimenti, qualcuno piange e non teme la reazione di scherno dei compagni. Ci incontriamo tutti i giorni con una nuova carica di umanità, davanti ad una web cam fredda e tecnica.

Un turbinio di sensazioni e di emozioni che entrano ed escono dalle nostre coscienze e ci rendono più comprensivi e solidali tra noi. Il ministero della Pubblica Istruzione e della Ricerca, ha lasciato noi insegnanti liberi di fare lezione, possiamo ridurre l'orario di lezione o aumentarlo, a nostro insindacabile giudizio.

Con alcune classi di studenti più grandi sto lavorando sulla comunicazione visiva di esperienze reali e il loro rapporto sulle emozioni. insieme abbiamo deciso di elaborare alcuni disegni sul tema della rinascita legata alla primavera, ai fiori e alla natura. Di conseguenza ho voluto dipingere dei fiori immaginati, molto colorati e ricchi di luce benefica.

Auguro a tutti i paesi del mondo colpiti da questa epidemia di trovare al più presto una rinascita, culturale e ecologista per un futuro più umano.

Un abbraccio con colori e luce.
Armando.

my Facebook page: https://www.facebook.com/armando.sodano

separatore 2.jpg

my web site

my channel

Art teacher
Curator of cultural activities
Artistic director and President of the Cultural Association "I Colori della Vita"

https://www.icoloridellavita.life/

and "Fuori Controllo" Festival
https://www.facebook.com/fuoricontrollofestival/
52788213_360561581203076_4385646485253914624_o.jpg




separatore 2.jpg

Authors get paid when people like you upvote their post.
If you enjoyed what you read here, create your account today and start earning FREE STEEM!
STEEMKR.COM IS SPONSORED BY
ADVERTISEMENT